Datele
 publicate de Registrul Transportatorilor, în colaborare cu Ministerul 
Transporturilor din Italia, arată că în primul trimestru al lui 2025 
sectorul transportului rutier de marfă continuă să se contracte. Numărul
 companiilor active a scăzut cu 1,04% față de sfârșitul lui 2024, 
ajungând la 98.277 de operatori activi, în timp ce alte aproximativ 
2.000 de firme sunt înregistrate, dar suspendate. În primele trei luni 
ale anului, s-au înregistrat 909 firme noi, dar 1.828 au fost radiate, 
generând un sold negativ de 919 unități.
Potrivit Trasporto Europa, cele mai 
afectate sunt companiile mici: transportatorii cu 2–5 vehicule au 
înregistrat o scădere de 1,90%, iar cei cu un singur vehicul au scăzut 
ușor, cu mai puțin de 0,5%. Segmentul cu 6–20 de camioane pare stabil, 
cu un recul minor. În schimb, companiile cu flote medii și mari câștigă 
teren: cele cu 21–50 de vehicule au crescut cu 0,59%, iar firmele cu 
peste 100 de camioane au ajuns la 998 (+0,91%).
Aceeași tendință se reflectă în 
structura parcului auto. Numărul companiilor care utilizează vehicule 
ușoare (sub 3,5 tone) este în scădere, în special în segmentul sub 1,5 
tone (-2,55%). Scăderi moderate apar și la vehiculele medii, în timp ce 
segmentul greu, cu peste 16 tone, se menține stabil, pierzând doar 
câteva unități. În paralel, rămâne ridicat numărul firmelor fără 
vehicule active – 17.478 de operatori.
Pe partea de transport specializat,
 situația este diferită. Numărul companiilor autorizate pentru transport
 ADR a crescut ușor, la 6.331 de operatori (+0,83%), iar vehiculele 
certificate ADR au ajuns la 50.075. Transportul la temperatură 
controlată a înregistrat o creștere lentă, dar constantă: numărul 
firmelor a urcat la 64.067 (+0,21%), iar flota ATP a crescut cu 2,44%.
Imaginea
 de ansamblu indică un proces lent, dar clar de consolidare a pieței. 
Numărul total de companii scade, dar supraviețuiesc și se dezvoltă 
firmele mai mari, mai capitalizate și orientate către servicii cu 
valoare adăugată ridicată. Micii operatori ies treptat din piață, în 
timp ce specializarea și investițiile în flote moderne devin factori 
esențiali de reziliență și creștere.
Sursa:logisticpost.ro